Poistiť či nepoistiť? To je otázka!

Autor: Veronika Ferková | 29.9.2015 o 23:18 | Karma článku: 2,86 | Prečítané:  250x

Ako začínajúci finančný poradca sa stretávam s rôznymi ľuďmi a rôznymi názormi na poistenie. Každý má na danú problematiku iný názor, ktorý sa väčšinou odvíja od vlastnej skúsenosti, alebo od skúsenosti blízkeho s poisťovňou.

Mnohí odmietajú vypočuť si akékoľvek vysvetlenie, prečo im taká či onaká poisťovňa neplnila. Tvrdohlavo sa držia svojho presvedčenia že „poistenie je iba pre bohatých ľudí“ a „načo si budem platiť, aj tak nedostanem ani cent, keď sa niečo stane.“ Pritom ani jediný z nich netuší, že chyba nie je v poisťovni ale v zmluve, ktorú s danou poisťovňou uzatvorili. Poďme si to rozložiť na drobné.

Na otázku, ktorá poisťovňa je najlepšia, neexistuje správna či nesprávna odpoveď. Ani jedna poisťovňa nie je zlá, každá je dobrá. Ale nie každá je dobrá pre každého. Pre Jožka Mrkvičku, ktorý má úplné iné zamestnanie, príjem, výdavky a potreby ako Janko Hraško určite nebude najšťastnejším riešením, ak si nechá poradiť od Janka Hraška.  Každý jeden z nás je iný a potrebuje rozličné krytia a pripoistenia. Preto ak si Jožko vezme návrh poistnej zmluvy od Janka a pôjde s ňou do poisťovne za účelom, aby mu vypracovali presne rovnaký návrh poistnej zmluvy, pravdepodobne bude o pár rokov veľmi nespokojný. A obviňovať z plnenia, respektíve neplnenia bude poisťovňu, i keď to vôbec nebude chyba danej inštitúcie. Jediný, kto sa dopustil pochybenia je on sám.

Jožko totižto potrebuje človeka, ktorý presne zistí jeho potreby, plány, priania, ciele. Podrobí ho vyšetreniu ako lekár v ordinácii, ktorý sa pýta svojho pacienta na príznaky. A podľa týchto príznakov mu určí diagnózu a stanoví liečbu. Presne takto je to aj s finančným poradcom. Teda s tým správnym, ktorý nie len stanoví liečbu, ale v prvom rade zistí príznaky a určí diagnózu. Až potom predpíše „pacientovi liečbu“ presne na mieru.

Tvrdenie, že „nepotrebujem nikoho, viem si to vybaviť aj sám“ je v našej spoločnosti bežným. V západných krajinách je však táto práca čoraz populárnejšou a služba stále žiadanejšou.  Finančné poradenstvo totižto nie je pásová výroba, je to zákazkové šitie. A zákazkové šitie je presne to, čo ľudia vo svete financií potrebujú, aby o peniaze neprichádzali, ale aby im peniaze zarábali. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Kto bude na Vianoce dokladať tovar? Firmy nevedia nájsť brigádnikov

Vo väčších mestách ponúkajú brigádnikom aj štyri eurá za hodinu, ale nikto nemá záujem.

SVET

Deň, ktorý navždy zostane dňom hanby USA

Od útoku na Pearl Harbor ubehlo 75 rokov.

PLUS

Anton Zajac: Šancou pre Slovensko je nová, slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu.


Už ste čítali?